keskiviikko 4. marraskuuta 2009

Kuukauden purnukkatörsäilyt

Ei ole oikein ollut päivitettävää, koska en ole jaksanut olla kuvauksellinen uudessa paitamekossani ja käsityöprojektitkin ovat vähän jäissä hyödyllisemmän ahkeroinnin tieltä. Eilen sain kuitenkin aikaan yhden pitkään harkinnassa olleen homman, tein nimittäin elämäni ensimmäisen tilauksen ulkomaiseen nettikauppaan: naputtelin Lookfantastic.comissa ostoskoriin erinäisen kasan purnukoita.


Tilauksen syynä oli se, että keväällä törsäilemäni Bare Escentuals -aloituspakkauksen pikkupurkeista on alkanut vähitellen pohja paistamaan. Kahden gramman pakkaukset ovat siis kestäneet mainiosti puoli vuotta kaltaisellani harva se päivä -meikkaajalla (tästä voi tehdä lupaavia laskelmia, kuinka pitkään kahdeksan gramman purkissa on käytettävää), ja riittää niistä yhä useammaksi viikoksi etenkin, jos keksin, miten kätevästi saan reikäkannen alta käyttöön viimeisetkin muruset.

Nyt puolen vuoden kokemuksen jälkeen olen edelleen sitä mieltä, että kyseinen mineraalimeikki on ehdottomasti paras meikkivoide, jota olen käyttänyt. Mitään ihmetäydellistymistä naamani ei silti ole kokenut: finnejä on edelleen silloin tällöin ja meikkiä enemmän ihon kuntoon ovat tässä puolessa vuodessa vaikuttaneet rasvan, pesuaineen ja vuodenajan vaihtumiset. Muutaman kerran olen havainnut ohimenevää kutinaa, josta olen syyttänyt niin hiuslakan kuin hajuvedenkin hajusteita ja välillä epäillyt BareMineralsin sisältämää bismuth-ainettakin ja harkinnut, pitäisikö ottaa sittenkin kokeiluun seuraavaksi jokin toinen mineraalimeikki. Olen kuitenkin varsin laiska ja jumittuva kosmetiikkavalinnoissani, joten tuntui liian vaivalloiselta taas lähteä etsimään sopivaa sävyä ja tilailemaan kokeilupakkauksia.

Meikkipuuterin ja mineral veilin lisäksi tilasin BE:ltä myös silmänympärysvoiteen, koska sen luvattiin häivyttävän silmäpusseja ja tummia silmänalusia. Selasin nettikaupan sivuilla myös kaikenlaisia tukkamömmöjä ja suoristusrautaakin, mutta puhuin itselleni järkeä ja päätin kuluttaa keskeneräiset purnukat ensin pois ja opetella käyttämään ihan kelvollista omistamaani ilmakiharrinta vähän useammin.

Nyt sitten jään jännittämään tilauksen saapumista. Onko jollain Mahdollisista Lukijoistani kenties kokemuksia kyseisestä kaupasta?

5 kommenttia:

Honeysuckle Love kirjoitti...

Mä tilasin kevättalvella Tigin jumbopurnukoita. Toimituksessa kesti ehkä aavistuksen pitempään kuin mitä luvattiin, mutta muuten meni moitteettomasti. Mun käsittääkseni toi on kohtuullisen luotettava nettikauppa, eikä siitäkään ole haittaa, ettei tartte maksaa tullimaksuja niin kuin jenkkikaupoissa.

Bemary kirjoitti...

Ite tilasin kesällä tuolta pariin otteeseen (Tigin suoristus/kiiltoseerumia ja kuivashampoota sekä GHD-suoristusraidan) ja olin erittäin tyytyväinen saamaani palveluun sekä tuotteisiin (joskin eka kuivashampoopullo oli viallinen, mutta sain ilman mitään vääntöä uuden tilalle). Uskallan siis suositella tuolta tilaamista muillekin.:)

Bemary kirjoitti...

Jos ny kummiskin ihan raudan tilasin enkä mitään raitaa.:D

Katarimaria kirjoitti...

Kiitos kommenteista! Hyvä kuulla, että on tilaukset onnistuneet. Juuri siksi, etten ole missään törmännyt muihin kyseisen kaupan haukkuihin kuin juuri toimitusaikoja koskeviin, uskalsin tehdä tilaukseni. Nyt vain odottelen pakettiani saapuvaksi, mikä toivon mukaan tapahtuu ennen entisten meikkien loppumista...

Anonyymi kirjoitti...

mua kiinnostaa noi mineraalimeikit, koska vaikuttavat aika myrkyttömiltä. ja ainakin osa noista luulis lukeutuvan cruelty free -sarjaan :) ite oon huomannut, että ravinto vaikuttaa ihon kuntoon. jos syö jotain itselleen sopimatonta, se vaan puskee läpi ihosta. jos finni pari tulee joskus, ei ole syytä huoleen kenties.

melkein pelästytti, kun havahduin, että haluaisin tilata ihan sikakalliin lärvirasvan :D 60 euroa purkki. no kun se on cruelty free, combination of science and nature ja vielä tuotoista menee 10 % hyväntekeväisyyteen. mainos, joka osu ja uppos meikään täysillä :D plus tuotteen kehittäjä on hiton kaunis ja älykäs nainen! :D

mä oon päätynyt siihen, että syön sinnikkäästi avokadoja, rasvaan lärviä milloin Laveralla, Weledalla ja milloin kylmäpuristetulla öljyllä (pellava tai oliivi) tai kookosrasvalla. on tärkee "voidella" itteään sekä sisäisesti että ulkoisesti hyvällä matskulla. mä en suostu ainakaan omalla kohdallani siihen, että pelkkä naamarasva pelastas mun ihon. no, mulla nyt on ne vammat jne., jotka vaikeuttavat asioita. voisinpa syödä avokadon ja kokeilla, miten toimii, kun kuoren sisäosaan jäänyttä avokadon lihaa (vai mikä se on? olkoon nyt avokadon liha...) hieroo naamaan.

kiitos kun sain avautua :D

sa